Deadline: Christmas Time

 

 

1.- Artificial Additives OOOOO OOOO 9 (SCIENCE / VISUAL)

CONDITIONALS

TYPES OF FOOD & SMALL NUMBERS

 

* Bingo with most harmful additives and the TOP 10 Spanish Supermarket Harmful food flashcards' beside (Hide the    E-s they have) Players may win by shouting line (vertical, horizontal or diagonal) or full house.

 

* Most Common Artificial Additives and their classification according to Harmful - Suspicious - Not Dangerous

 

* What healthy problems may cause on our organism if we eat them a lot?  E-Mail

 

* Share the learnt info with other people and ask them to fill out a questionnaire or answering a recorded interview     (created previously) about this topic .

 

* DB8 with your group the sentence: 'Mum, today I've finished all my homework! May I eat some sweets? Make a list     with pros and cons. Find out positive rewards.

 

* Go to 3 different supermarkets or have a look to 3 different brands and find out a list of 10 common products you     normally eat with harmful artificial additives. Compare the same product and decide which brand is better than the     other.

 

* DB8 with your group the ideas you got and list them.

 

 

ARTIFICIAL ADDITIVES

Aprendrem què són els additius alimentaris, per a què serveixen i com poden afectar al nostre organisme.

ACTIVITAT 1

  • Cada membre del grup tria 10 productes i apunta els distints additius que es trobin marcats a l'etiqueta.

  • Es realitza una graella presentant a les línies tots els productes observats i a les columnes tots els additius trobats. Es marcarà cada producte quin additiu té.

  • Es visitarà la web: e-aditivos.com i es cercaran els additius trobats.

  • A la graella es classificaran els additius trobats segons si són Perillosos / Sospitosos / No Perjudicials emprant els colors vermell, taronja i verd.

 

ACTIVITAT 2

  • Enviar un correu electrònic a: Pere Jiménez per obtenir més informació sobre aquest tema.

  1. Qui sou?

  2. Quin és el motiu del mail?

  3. Quina informació voleu saber?

  • Què són realment els additius?

  • Què suposen pel nostre organisme?

  • Són realment perjudicials pel nostre organisme?

  • Quins problemes poden causar-nos si en consumim en accés?

  1. Quina informació important voldria compartir amb vosaltres?

ACTIVITAT 3

  • Preparareu un BINGO: Necessitau la fotografia dels productes (Totes les imatges tindran el mateix tamany i forma) i apuntareu al darrere els additius que tenen.

  • Colorejareu els additius segons el seu grau de perillositat.

  • Explicació del Joc: Cada alumne triarà i apuntarà a un full 7 productes de la llista: Pizzes, Begudes Gasoses, Patatilles, Galletes, Xocolates, Llaminadures, Olives, Sardines en llauna, Fruita en Almíbar.

  • Els membres del grup per ordre de perillositat aniran dient els productes.

  • El joc acaba quan un alumne digui la paraula BINGO. Significarà que ha obtingut totes les paraules.

  • S’explicarà als companys que significa que hagi tret bingo i què suposaria.

 

ACTIVITAT 4

  • A partir del que heu après investigant i a partir de les respostes del professional entrevistat. Creau un formulari on es presentin les mateixes preguntes.

  • Demanau-ho a 20 persones distintes i analitzau les respostes.

  • Recolliu les respostes de forma escrita i presentau-la emprant percentatges per arribar a una conclussió.

 

ACTIVITAT 5

  • Mamà, avui m’he portat bé, em compres xuxes? A partir d’aquesta frase en grup heu d’intentar cercar pros i contres de que els vostres pares acceptin el vostre suggeriment (tenint present el que ara ja sabeu).

  • Tenint present el que suposa per a les persones ingerir menjar processat, quins reforços positius demanarieu com a recompensa? Anotau-ho.

 

ACTIVITAT 6

  • Anau a 3 supermercats distints (Lidl, Eroski, Mercadona, Dia, Aldi, …) o cercau d’un mateix producte, 3 marques distintes: Pot de Tomàtiga Fregida: Orlando, Solís, Gallina Blanca.

  • Triau 10 productes distints (observant 3 marques) i realitzau una graella on es compleixi el mateix procediment que a l’activitat 1.

  • A partir dels resultats obtinguts compareu les distintes marques observades i expliqueu quina és la que empra més i quina menys additius perjudicials.

 

CLOENDA

Presenteu per escrit què pensaveu vosaltres al principi, què vos va dir el professional, què pensava la gent i a quina conclusió heu arribat a partir de tota la informació investigada i apresa. Quin consell donarieu a la gent? Què vos agradaria que passés a partir del que heu descobert?

Al vostre treball hi ha d’aparèixer:

  • oracions emprant els condicionals:

If you eat a lot of products with E-xxx, you will probably have …

If you drink a lot of products with E-xxx, you will probably suffer …

  • Vocabulari relacionat amb menjar i begudes.

 

Deadline: 20th of January

  

- Edit a plot about all the information, fun facts and anecdotes you have collected in a     dialogue way.

- Send it by e-mail to your English Teacher

- All the members of the group must appear on the script.

- It must take 7 minutes maximum.