Deadline: Christmas Time

 

 

7.- Lifestyle IV OOO (NEUROSCIENCE - VERBAL)

PRESENT SIMPLE

PART I

 

- Think on what you really know about our brain:

 

* How many parts is our brain divided in?

 

* What are they for?

 

* How important is our brain in our body?

 

* How long do you sleep?

 

* What is the difference between REM or NO REM sleep cycles?

 

* Why are they so important to our body?

 

* When you wake up in the morning:

a) you feel tired all day              b) please, 5 minutes more               c) No prob, you stand up and that's all.

 

 

* Write 6 more questions about our brain (common illnesses, how they effect, when, ... ) you would like to know and ask to our expert. E- Mail

 

PART II

- Think on what you really know about the following questions: 

* Why are adults worried about us?

* What do you think their fears are?

* What are the common things we do wrongly?

* What should we improve?

* How different are we from our grandparents?  Positive & Negative ways of acting of this era?

 

* Write 3 more questions about teenagers worries or things you do not understand of adult's world and ask to our experts.

 

Tutor Police Officer                                              Psychologist               

 

Then, present this information as an essay and end it with your personal opinion. 

 

 

REM & NO REM SLEEPING CYCLES

Aprendrem a tractar millor al nostre cervell per tal de continuar tenint el nostre vigilant amb nosaltres.

ACTIVITAT 1

En grup parlau sobre aquestes preguntes i intentau entre vosaltres pensar en quines són les respostes. Redactau un petit text presentant les vostres opinions.

  • Què sabeu del cervell?

  • Quines parts hi podem trobar?

  • Com funciona?

  • Per a què serveixen cada una de les distintes parts?

  • Per què és tan important el cervell per la resta del cos?

  • Quina és la diferència entre REM i NO REM?

  • Per què són tan importants per al nostre cos?

 

ACTIVITAT 2

  1. Cercau les respostes a les preguntes de l’activitat 1

 

ACTIVITAT 3

  • Realitzau una enquesta a 10 persones demanant el següent:

-  quantes hores dormen al dia?

- quan s’aixequen al matí:

  1. Es troben cansats la major part del dia.

  2. Voldrien dormir 5 minutets més.

  3. No hi ha problema, es poden aixecar sense dificultat.

 

  • A partir de la informació recopilada extreure unes conclusions i resumir la conclusió obtinguda fent servir percentatges.

ACTIVITAT 4

  • Enviareu un mail a na Rosa Casafont on presentareu la informació de les activitats 2 i 3; així com preguntes que esteu interessats en saber sobre aquest tema (malalties comuns del cervell, com ens afecten, com podem alentir els efectes,...

Pensau a dir:

  1. Qui sou?

  2. Quin és el motiu del mail?

  3. Quina informació voleu saber?

  4. Quina informació important voldria compartir amb vosaltres?

  5. i si la vostra teoria és certa o per altra banda hi ha incisos a fer.

ACTIVITAT 5

Elaborarem una carta d’ajuda a tots aquells pares i mares que tenen un fill o filla ‘teen’ per tal de poder entendre millor la ment adolescent. Per això enviareu un mail a un policia tutor i a un psicòleg infantil per tal de donar resposta a algunes preguntes.

  • Tots sabem el que és correcte, del que no, per què ens agrada més fer allò que sabem que no està bé? Ho feim realment per fer enfadar a l’altre?

  • Els adults es preocupen molt pels seus fills, per què nosaltres consideram que ho fan en excés?

  • Quins perills hi ha al món que nosaltres els adolescents no veim?

  • A què tenen por els adults?

  • Tenc companys que han perdut el respecte als seus pares i/o padrins, per què passa? Per què s’han tornat agressius? Com poden tornar a ser els bons al.lots que eren abans?

  • Tenc companys que roben als seus pares, com podem fer-li entendre que no està bé?

  • Realment és vera que ara faltam més al respecte que abans? El que passa al programa ‘Hermano Mayor’ és real? Per què?

  • Per què de cada vegada contestam malament i tenim manco paciència?

  • Com podem ajudar als nostres companys que fan plorar i creen un mal ambient dintre i fora de les aules?

  • Com ho haurien de fer els pares per aconseguir que els seus fills tornin a acceptar els límits i normes familiars?

 

CLOENDA

Presenteu per escrit què pensaveu vosaltres al principi, què vos va dir el professional, què pensava la gent i a quina conclusió heu arribat a partir de tota la informació investigada i apresa. Quin consell donarieu a la gent? Què vos agradaria que passés a partir del que heu descobert?

Al vostre treball hi ha d’aparèixer:

  • oracions en present i subjuntiu per tal de donar consells.

  • verbs modals (you should, you must, you don’t have to, …)

 

Deadline: 20th of January

  

- Edit a plot about all the information, fun facts and anecdotes you have collected in a     dialogue way.

- Send it by e-mail to your English Teacher

- All the members of the group must appear on the script.

- It must take 7 minutes maximum.