1.- Artificial Additives OOOOO OOOO 9 (SCIENCE / VISUAL)
CONDITIONALS
TYPES OF FOOD & SMALL NUMBERS
* Bingo with most harmful additives and the TOP 10 Spanish Supermarket Harmful food flashcards' beside (Hide the E-s they have) Players may win by shouting line (vertical, horizontal or diagonal) or full house.
* Most Common Artificial Additives and their classification according to Harmful - Suspicious - Not Dangerous
* What healthy problems may cause on our organism if we eat them a lot? E-Mail
* Share the learnt info with other people and ask them to fill out a questionnaire or answering a recorded interview (created previously) about this topic .
* DB8 with your group the sentence: 'Mum, today I've finished all my homework! May I eat some sweets? Make a list with pros and cons. Find out positive rewards.
* Go to 3 different supermarkets or have a look to 3 different brands and find out a list of 10 common products you normally eat with harmful artificial additives. Compare the same product and decide which brand is better than the other.
* DB8 with your group the ideas you got and list them.
Aprendrem què són els additius alimentaris, per a què serveixen i com poden afectar al nostre organisme.
ACTIVITAT 1
Cada membre del grup tria 10 productes i apunta els distints additius que es trobin marcats a l'etiqueta.
Es realitza una graella presentant a les línies tots els productes observats i a les columnes tots els additius trobats. Es marcarà cada producte quin additiu té.
Es visitarà la web: e-aditivos.com i es cercaran els additius trobats.
A la graella es classificaran els additius trobats segons si són Perillosos / Sospitosos / No Perjudicials emprant els colors vermell, taronja i verd.
ACTIVITAT 2
Enviar un correu electrònic a: Pere Jiménez per obtenir més informació sobre aquest tema.
Qui sou?
Quin és el motiu del mail?
Quina informació voleu saber?
Què són realment els additius?
Què suposen pel nostre organisme?
Són realment perjudicials pel nostre organisme?
Quins problemes poden causar-nos si en consumim en accés?
Quina informació important voldria compartir amb vosaltres?
ACTIVITAT 3
Preparareu un BINGO: Necessitau la fotografia dels productes (Totes les imatges tindran el mateix tamany i forma) i apuntareu al darrere els additius que tenen.
Colorejareu els additius segons el seu grau de perillositat.
Explicació del Joc: Cada alumne triarà i apuntarà a un full 7 productes de la llista: Pizzes, Begudes Gasoses, Patatilles, Galletes, Xocolates, Llaminadures, Olives, Sardines en llauna, Fruita en Almíbar.
Els membres del grup per ordre de perillositat aniran dient els productes.
El joc acaba quan un alumne digui la paraula BINGO. Significarà que ha obtingut totes les paraules.
S’explicarà als companys que significa que hagi tret bingo i què suposaria.
ACTIVITAT 4
A partir del que heu après investigant i a partir de les respostes del professional entrevistat. Creau un formulari on es presentin les mateixes preguntes.
Demanau-ho a 20 persones distintes i analitzau les respostes.
Recolliu les respostes de forma escrita i presentau-la emprant percentatges per arribar a una conclussió.
ACTIVITAT 5
Mamà, avui m’he portat bé, em compres xuxes? A partir d’aquesta frase en grup heu d’intentar cercar pros i contres de que els vostres pares acceptin el vostre suggeriment (tenint present el que ara ja sabeu).
Tenint present el que suposa per a les persones ingerir menjar processat, quins reforços positius demanarieu com a recompensa? Anotau-ho.
ACTIVITAT 6
Anau a 3 supermercats distints (Lidl, Eroski, Mercadona, Dia, Aldi, …) o cercau d’un mateix producte, 3 marques distintes: Pot de Tomàtiga Fregida: Orlando, Solís, Gallina Blanca.
Triau 10 productes distints (observant 3 marques) i realitzau una graella on es compleixi el mateix procediment que a l’activitat 1.
A partir dels resultats obtinguts compareu les distintes marques observades i expliqueu quina és la que empra més i quina menys additius perjudicials.
CLOENDA
Presenteu per escrit què pensaveu vosaltres al principi, què vos va dir el professional, què pensava la gent i a quina conclusió heu arribat a partir de tota la informació investigada i apresa. Quin consell donarieu a la gent? Què vos agradaria que passés a partir del que heu descobert?
Al vostre treball hi ha d’aparèixer:
oracions emprant els condicionals:
If you eat a lot of products with E-xxx, you will probably have …
If you drink a lot of products with E-xxx, you will probably suffer …
Vocabulari relacionat amb menjar i begudes.
- Edit a plot about all the information, fun facts and anecdotes you have collected in a dialogue way.
- Send it by e-mail to your English Teacher
- All the members of the group must appear on the script.
- It must take 7 minutes maximum.